20121103

da jeg var 17 levde jeg jo som om jeg var 24

sa hun. kanskje 4 ganger på 2 dager.

men jeg vakke enig.
stakar deg, tenkte jeg.

istad begynte jeg nesten å grine
og ikke fordi jeg har tenkt no særlig over at jeg blir 20+.
fra og med imorgen er jeg ikke 18, 19, 20 lenger.
men over 20. samma kan det være hvor mye over.
og det er ikke så farlig det heller. 22, 21, 20 schmue.
jeg kom bare plutselig på at nå gjelder ikke bøkene mine for meg lenger
jeg er for gammel, for de handler om den første ølen og det første klinet

nå er jeg eldre enn kim karlsen er i slutten av beatles.
og det trodde jeg aldri at jeg skulle bli
for det har alltid vært så langt fram i tid, og alt skulle jo skje før det
det er da all moroa slutter.
i absolutt alle bøkene,
så er det best før de bikker 20

må jeg lese krig og fred og dostojevskij fra nå av liksom
faens

men herregud slappa jeg grein ikke
og hvis yndlingsboka di er fifty shades of grey så gjelder ikke denne for deg

1 kommentar:

ingen vet om denne bloggen sa...

hei, altså, dette var bare spot on og ga meg klump i magen