20111116

dette spiser jeg hver dag

red curry 
(grønn curry nå om dagen ettersom den rød er tom)
 bruker forskjellige grønnsaker, alltid ingefær og hvitløk,
men varierer mellom: 
gulrøtter, løk, paprika, selleristang, purre, kinakål/hodekål, 
kidneybønner/kikerter, sopp, brokkoli, tomat, blomkål, ananas/eple/banan
 så bruker jeg dette: kokosmelk, fiskesaus, østerssaus, curry-paste, sambal oelek OG SITRON/LIME (men glemte på bildet)
 dette er den beste grønnsaken jeg bruker, 
lurer på om det er en brokkoliperiode jeg har
 som regel enten svinekjøtt eller fisk
(i går brukte jeg en grilla kylling og det ble kjempegodt)
 så pleier jeg å ha litt rå grønnsaker med litt presset sitron, salt og pepper på
oftest purre eller agurk med litt løk
BOIJ!

andrea
men serr det er det eneste jeg lager til middag... 
det er til gjengjeld JÆVLIG godt

1 kommentar:

Anonym sa...

ok flere av disse innleggene her!!!!!
hilsen fast leser
rick