20081205

delillos - klokken er mye nå

Klokken er mye nå
Og damen i tv'n har sagt
At hun ønsker en god natt
Fra alle i NRK
Men radioen holder på
Hele natten og hvis du vil
Kan du ligge og lytte til
Et spennende hørespill
Om spøkelse i Canterville
Som er så lei av å ikke være til
Uten søvn på flere hundre år
jeg sovnet klokken 6.
og våknet klokken 10.

Men hvis jeg hadde evig liv
Så ville døden vært vakrere enn Gud
For alt det som han har skapt
Ble ikke nok til at jeg holdt ut
Hvis jeg visste at det aldri tok slutt
Med mine ensomme tanker
Om hvorfor vi eksisterer
Om hvorfor vi overlever
Om hvorfor vi alltid strever
Og svakhet dominerer
Og gjør de samme feil om og om igjen
så har jeg spilt piano.
og spist pepperkaker.

Men allikevel hvis jeg var over 500 år
Så ville man kanskje ha kommet og spurt meg om råd
Men man kunne vel ikke ha vært
Sikker på om jeg husket fullstendig feil
døren på kjøleskapet falt av.
og i morgen skal jeg på bursdag.
Det som skjer mot slutten
Er noe av det vakreste av alt
Bare tenk på høsten
Like før bladene har
Falt ned på bakken
Varme farver
Gjør meg øm og glad
Får meg til å forstå at
Døden er bra
At høsten kommer er noe vi
Alle kan stole på
Den er ikke som våren
Som kommer og går
Uten at man forstår
og det er så mange ting å gjøre, men så lite jeg gidder.
jeg sover heller.
Klokken er mye nå
Og damen i tv'n har sagt
At hun ønsker en god natt
Fra alle i NRK
Men radioen holder på
Hele natten og hvis du vil
Kan du ligge å lytte til
Et spennende hørespill
men ute er det fint og hvitt.
og det lukter vinter.

dina

1 kommentar:

Anonym sa...

den var fin, dina.